Se de flotte tal:Patienter giver ambulancepersonalet topkarakterer

Der er stor ros til ambulancepersonalet fra patienterne i ny, landsdækkende tilfredsundersøgelse.
18. marts
Var ambulancepersonalet venligt og imødekommende? ✅
Var du tryg ved ambulancepersonalets håndtering af situationen? ✅
Var du tilfreds med den information, du fik fra ambulancepersonalet? ✅
For de fleste er svaret på ovenstående spørgsmål: "Ja, i meget høj grad".
Det viser den landsdækkende undersøgelse af patienters oplevelser med præhospitalet i 2024. I undersøgelsen indgår svar fra i alt 5.461 personer.
Her er tilfredsheden størst
På landsplan angiver 93 procent af patienterne, at de i høj eller meget høj grad er tilfredse med det samlede forløb – fra opkaldet til 1-1-2 til overlevering til hospital.
Allerstørst er tilfredsheden med ambulancepersonalets indsats, viser undersøgelsen. Den viser også, at det er ambulancepersonalet i Midt- og Nordjylland, som får mest ros.
”Det er glædeligt, at patienterne er så tilfredse med behandlingen og de medarbejdere, der dagligt gør en engageret og professionel indsats.”
”Især set i lyset af, at 2024 har været et spændende og udviklingsrigt år for Præhospitalet med nye fokusområder og opgaver, gør det bare indsatsen endnu mere imponerende,” siger Palle Juelsgaard, lægefaglig direktør i Præhospitalet i en pressemeddelelse.
Herunder kan du se, hvordan patienterne svarer på spørgsmålene om ambulancepersonalets indsats i de fem regioner.