Sådan får teknisk servicemedarbejder tjek på fejl og mangler

Martin Bille Broberg, 28 år, arbejder på Avedøre Idrætscenter, hvor han har lavet et IT-program til at melde fejl og mangler. Her fortæller han om programmet. Jørgen True

Takket være teknisk servicemedarbejder Martin Bille Brobergs indsigt i computere har Avedøre Idrætscenter fået bedre styr på små og store reparationer.

06. august 2019

- Hvad var problemet?

”I kommunens bygningsafdeling har de et program til at melde bygningsfejl. Men det er for stort et system til sådan et lille sted, som vi er, men så fik jeg en god idé.”

- Hvad gjorde du?

Læs også: Højere grundløn for alle: Her er slutresultatet for medlemmer i Teknik- og Servicesektoren 

”Jeg snakkede med min chef om, at det kunne være fedt at have noget for os selv. Og på et par uger fik jeg klasket den første version af vores hjemmeside sammen. Den virker som en simpel udgave af Dalux. Den kan tilgås af alle enheder, uden at man skal have installeret en app først.”

- Hvordan fungerer det?

”Det første, man møder, når man logger ind, er indmeldingssiden. Der er et ikon, hvor man kan tage et billede, så kan man skrive, hvor og hvad fejlen er. Det kan for eksempel være en løs flise i vores svømmehal. Og så er der en lille rubrik, hvor man skriver sit navn. Så ved vi, der laver tingene, hvem, der har anmeldt fejlen.”

- Hvad betyder det i dagligdagen?

Læs også: Medarbejdere klagede i månedsvis: Sen reaktion fra ledelsen på skimmelsvamp

”Det har gjort det noget nemmere for os i den ’tørre afdeling’. Før skrev man en seddel og lagde den på bordet ved vores tekniske serviceleder, og så måtte man se hvornår, der skete noget. I dag bliver tingene lavet hurtigere, og der er styr på, hvad der bliver lavet. Vi har en side, hvor man kan se alle fejlene, så man ikke anmelder den samme ting flere gange.”